V naší Školičce na farmě chceme dětem dopřát v dnešní době něco výjimečného, přesto však přirozeného. Spojení jesliček a školky, stejně jako přirozené propojení podnětného venkovního a vnitřní prostředí, které dětem připomíná láskyplný domov plný porozumění a radosti. Místo, kde se cítí bezpečně a milovaně, a přitom rozvíjejí se učením vlastního prožitku. Kde mohou v kontaktu s přírodou objevovat skutečný živý svět, projevit svoji přirozenou zvídavost, kreativitu a osobnost a současně se svobodně vzdělávat a růst. Místo, kde budou položeny základy jeho šťastného dětství. A to i díky prostředí, které poskytne dětem nepřeberné množství podnětů i možností k osobnostnímu růstu, kreativitě i fantazii.
Zážitkové učení v souvislostech je naším pilířem. Pomáhá dětem objevit a pochopit svět jako provázaný celek, a to právě skrze vlastní prožitky s rozvíjením myšlení a všech smyslů. V bezprostředním kontaktu s živou přírodou, ať v rámci farmičky s hospodářskými zvířaty nebo pěstování plodin v bio zahrádce, kde se dětí učí lásce k ekologii i zdravému životnímu stylu a stravování. Společně s Montessori hrami, hračkami a pomůckami, které děti dál všestranně rozvíjejí, podporují jejich samostatnost a logické myšlení.
Předškolní věk ovlivňuje osobnost každého z nás nejvýrazněji ze všech období. Děti zejména ve věku 3 až 5 let nasávají vše jako houba. Veškeré návyky, ale i zlozvyky, které je mohou provázet klidně i po celý život, anebo ho ovlivnit. Právě proto je pro nás zásadní komunikace a spolupráce s rodiči a společné nalezení zlaté střední cesty tak důležité pro přirozený rozvoj každého dítěte.
Nejen farmičky se zvířátky, ale také zahrady jsou součástí našich dětských skupin. Děti se učí i pomocí lupy pozorovat v půdě i v trávě zvířátka, pěstovat bylinky, zeleninu a ovoce, které využíváme pro přípravu zdravých svačin. Děti samy objeví, že i své pokrmy si mohou vypěstovat. Mohou tak zažít proces vzniku jejich stravy. Od zázraku klíčení semínka, přes péči o rostoucí rostlinu, až po sklizeň. Děti se tím učí i pocitu odpovědnosti – když zeleninu nebo kytku nezalijí, tak zvadne, stejně tak, když nenakrmí zvířátko. Ať děti samy objeví, že i své pokrmy si mohou vypěstovat a vlastnoručně vypěstovaná zelenina podpoří chuť jíst zdravě.
Vracíme děti do přírody mezi skutečná zvířata a rostliny. Necháváme je bosso chodit v trávě, nebo se „hrabat“ v hlíně. Učíme je pěstovat zeleninu i chovat zvířata, čímž přirozeně rozvíjíme jejich zdravý životní styl. Vztah k přírodě navíc prohlubujeme procházkami do blízkého okolí, neboť naše dětské skupinky jsou obklopeny poli, loukami i parky. Pozorování a pochopení přírodních dějů děti povede odmalička k jejich respektu k přírodě a je dobrým základem pro dosažení souladu s přírodou.
Malé předškolní děti v naší DS vše reálně vidí a prožívají na vlastní kůži, ne pouze formou nějaké hry. I jejich pokusy o pěstování zeleniny, květin a bylinek, včetně starání se o zvířata jsou opravdové, neboť je skutečně prožívají. Postupným objevováním si děti uvědomují, co nám Země dává za bohatství v rostlinách a zvířatech a jak je někdy náročné získat potravu.
Častým pobytem v přírodě a mezi zvířaty je dětem poskytována příležitost, aby se učily vnímat přírodní prostředí všemi smysly a současně ve spojení se silnými prožitky vlastní úspěšnosti. Každodenní pobyt v přírodě je garantem zdravého utváření osobnosti dětí. Mohou se inspirovat ke hře různými přírodními materiály, samotnými zvířaty i vypěstovanou zeleninou, ovocem a bylinkami, to vše podceňuje jejich tvořivost. Děti se tak učí zcela přirozeným způsobem zákonitostem přírody, a proto se v nich už odmalička rozvíjí pocit zodpovědnosti a sounáležitosti vůči všemu živému.
Nový koncept dětské školičky staví na prožitkovém učení. Mozek si pamatuje emočně zabarvené situace a prožitky. Proto prožít, zažít „něco“ na vlastní kůži, to je ideální učení a nejlepší přirozená příprava a cesta do života. I malé děti mohou udělat velké věci. Zejména pokud se učí formou praktičnosti. V naší školičce nezískávají děti informace odtržené od životní reality, tedy pouze zprostředkovaně pomocí slov a obrazů. Avšak naopak se učí především přirozenou cestou na základě vlastních prožitků spojujících je s přírodou. Ve výchovně vzdělávacím programu citlivě kombinujeme pedagogiku Montessori a Waldorfské učení.
Reagujeme na zvýšenou poptávku rodičů, kteří se snaží skloubit svou profesi s kvalitní péčí o malé dítě. Ctíme individuální přístup k malým osobnostem, rozvoj zdravého sebevědomí i ponechání dětské fantazie v přirozeném světě bez techniky. Milované dítě v přirozeném prostředí je zdravé, psychicky vyrovnané a šťastné.
Nabízíme rodinné, bezpečné, podnětné, zdravé a stimulující prostředí, blízké tomu, jaké znají děti z domova, ze své rodiny. Zcela nové, zdravotně nezávadné prostředí školky. Prosvětlené herní místnosti s velkými okny. Samostatnou ložničku pro zdravý odpočinek, které zaručují postýlky z masivu se zdravotními rošty a matracemi. Filtrovaná zdravá voda, ionizátor, čističky a zvlhčovače vzduchu. Kvalitně vybavené venkovní dětské hřiště s interaktivními prvky, plné skluzavek, houpaček, dřevěných domečků, prolézaček, pískovišť se zastřešeným altánem pro stravování, možnosti kreativity dětí a pro společná setkávání s rodiči.
Prostě společně tvoříme kouzelné místo, kde se dějí skutečné zázraky.
Poskytujeme rodičům podobnou službu jakou je např. mateřská školka nebo bývalé jesle. Tedy možnost hlídání dětí s kvalitním předškolním vzdělávacím programem buď po dobu celého dne, nebo půldenní. Školička na farmě je určena pro děti od jednoho roku do povinné školní docházky. Provozní doba od 7:00 do 16:30 hodin.